maandag 1 september 2014

"Hartige" zakjes

Mijn moeder hield toch maar vast aan haar oude naaimachine, omdat ze het zo gewoon was en bijna niet aan de nieuwe durfde aankomen...

Daarom had ze me voorgesteld dat ik voorlopig het Singertje mocht gebruiken, om enkele kleine werkjes te maken. Ik maakte een naaihoekje in onze living:






Ik was toen zwanger van ons 2de patéke en dacht aan doopsuiker zakjes maken.
Ik kocht in de stoffenwinkel 2 leuke stofjes, zodat de oefenzakjes alvast gebruikt konden worden door ons dochtertje van 3...

De patronen vond ik allemaal op Pinterest!

Een potloodzakje (patroon door By Miekk, vind je hier)



Een klein ritszakje (tutorial door Flossy Teacakes):



Een zakje met een strik (:



En een toilettas (deze ga ik maken voor elkeen van ons 4tjes - in aangepaste stoffen natuurlijk) Gebaseerd op de duidelijke tutorial van Oon



En samen geeft dit een "hartelijk" samenspel:


Aangezien mijn ervaring nog heel miniem was, was ik toch even zoet met zo 1 zakje... Beetje realistisch blijven: Geen goed idee dus om doopsuiker in te geven...

Gelukkig hebben we een andere knutselaar gevonden, nl mijn schoonvader heeft allemaal kleurrijke nestkastjes gemaakt, want we waren uitgerekend voor 27 april (thema Pasen - mei)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten